lördag 4 mars 2017

Så då har det fiskats lite.

Nu har man kommit igång med fisket igen. Då isen har uteblivit i Göteborgstrakten i vinter och jag inte har haft lust att åka längre sträckor för isfiske så är det skönt att vintern snart är slut. Att stå och knö och fiska havsabborre är inte min grej heller. Nä nu har metet kommit igång och jag har varit iväg ett femtal gånger senaste tiden. Några blankningar i den svåra ån men en fin färna på dryga 2 kg lyckades jag lura upp ena gången i alla fall. Sedan har jag och Catarina varit iväg på id fiske med toppfisk på 2,4 kg. Fin fisk för denna å.  Några mindre färnor, en björkna o mörtar har det med blivit.

Störst fisk till Catarina.
Ganska trögt fiske ena gången men lite bättre nästa gång. Jäkligt kul att vara igång i alla fall. Det blir ljusare för var dag och snart blir det lite varmare med förhoppningsvis. Öringpremiären närmar sig också med stormsteg.

Välkomstpuss
Piggvarsfisket kan börja innanför fjordarna  vid Tjörn o Orust och så vidare, allt vaknar till liv igen efter mörkrets tid. Men den är över nu. Skönt är det./ Anders

Störst till mej när jag var ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar