söndag 2 april 2017

Blandat vårfiske

Nu verkar våren vara här för att stanna. Härligt är det. Fler och fler fisken vaknar till liv. Själv har jag metat ett par gånger till på olika ställen. Ett gäng idar till i Lidan har det blivit dock ingen större men det spelar inte mig någon roll. Då får man åka någon annanstans :) Även ett gäng braxnar upp till dryga 3 kg har det blivit i en annan å med, kul fiske.  Färnorna ock mörtarna m.m höll sig borta vid dessa två tillfällen.


Idag var jag och fiskade havsöring i ett par timmar vilket resulterade i 3 mindre sådana. Imorgon kanske det blir ett kortare karpfiske beroende på vilket väder det blir. Jag går mjukt ut med karpfisket i år då jag tycker att det bättre fisket verkar ligga lite längre fram i tid.


Det svåra denna tid är att välja fiske, det finns mycket att välja på. Allt på en gång som vanligt i Sverige./ Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar