måndag 12 september 2016

Fiskeförbud :(

Nu har man varit hos sjukgymnasten som tittat på den onda kastarmen. Diagnos tennisarm men i det här fallet ville hon kalla det fiskearm :) Domen var hård, inget kastande på minst 12 veckor och rehabträning. Jag förhandlade mig i alla fall till att få karpfiska och mina argument var att man kastar oerhört lite vid karpfiske och inte håller i spöt. Alternativet hade varit depression om jag inte fått fiska alls :) Hon gick med på det om jag var försiktig och inte tog i vid kast. Nu har jag ju mest fiskat karp ändå i år men hade tänkt fiska lite annat nu i höst ( bla lite havsfiske ) men det får vara så länge. Huvudsaken är att man blir av med skiten så att det inte blir långdraget vilken en sådan inflammation kan bli.Några korta karppass har det hunnits med sen senaste blogginlägget men dom har inte resulterat i någon karp på mattan. Jag var ute en sväng i idag. I morse var det 7 grader varmt och dimma så det var inga bra förutsättningar men värmen hade stigit till 20 grader när jag gick hem men det hjälpte inte. I morgon ska det ju bli typ 26 grader här, rena värmeböljan i september./ Anders

Morgondimma



3 kommentarer:

  1. Vilken mardröm! Du får köra toppknutet 😉! Tänk dig en stabil karp på 5 meters toppknutet....

    SvaraRadera
  2. Usch!! Jag sträckte mig när jag kastade igår... Men idag fick jag pb på ruda på toppknutet så Adams idé kanske inte är så dum?

    SvaraRadera
  3. Hej killar
    Tack för tipset med toppknutet men då måste man hålla i spöt o det funkar inte heller en längre tid :( Ett kort underhandskast o sedan ner i spöhållaren är det som gäller. Sedan om det nappar får man drilla hårt o fort :) Enligt sjukgymnasten blir slemsäckarna klenare när man blir äldre. Så slutsatsen blir, kasta som fan mens ni är unga hi hi


    SvaraRadera