onsdag 1 februari 2017

Fiskedagböcker m.m

Som sagt så händer det inte mycket för mig på fiskefronten just nu. Ingen is och inget hett fiske som jag känner mig intresserad av för tillfället. Jag längtar till vårens fiske. Jag drog på mig en rejäl förkylning som jag fortfarande inte är fri ifrån dessutom. Jag har beställt lite fiskegrejor inför våren, mest förbrukningsgrejor som linor, krokar och diverse annat småplock som går åt. Lite tid har jag även lagt på att läsa mina fiskedagböcker som jag började att skriva 1986. Jag har skrivit om varje fisketur sedan dess i enkel form. Datum, väder, fångst  vilka som var med plus lite annan info beroende på vad som fiskats. Kul att ta fram och läsa emellanåt och även lärorikt. Man märker hur lätt det är att glömma när, vikt, längd, vilka som var med, hur vädret var när man tänker tillbaks eller ska berätta för någon om något fiske. Bara att leta i böckerna så får man rätt fakta att berätta.


Kan tänka mig att inte många av dagens unga fiskare skriver fiskedagbok på detta sätt längre men det rekommenderas även i dessa bloggtider. En del fisketurer vill man helst glömma som man skrivit om men dom flesta är roliga att återuppleva och dra sig till minnes. Nu hoppas jag friskna till så att jag kan vara med till helgen och röja vid karpsjön innan säsongen drar igång. Det är en hel del att göra även om mycket redan är gjort./ Anders


1 kommentar:

  1. Bara att instämma!! Fiskedagböcker är grymt kul!! Numer kör jag digitalt men under många år var det papper och penna, för och nackdelar med båda.

    SvaraRadera