onsdag 15 mars 2017

Ett fiskepass till.

I måndags åkte jag iväg igen för att meta. Det var lite bister väder men man får fiska när man kan. -2 på morgonen och + 3 på eftermiddagen när jag åkte därifrån. Soligt på morgonen men ganska fort blev det helt molnigt. Hyfsad aktivitet emellanåt men även långa perioder utan hugg.


Mestadels var det idar som nappade men även en och annan färna visade sig. Vädret i veckan ska ju bli bra med temperaturer upp till 10 grader så mer och mer fiskar kommer väl att vakna till liv. Det får nog bli några sådana här fisken till innan jag börjar med karpfisket i år. Kanske blir det något piggvarsfiske med framöver hoppas jag. Mycket kul fiske på våren men tiden ska ju räcka till med till allt. Vi får se hur det blir. Väder o vind är ju inte helt oväsentligt heller.


Ett tiotal Idar och en fin färna hamnade i håven denna dag, vilket jag är nöjd med. Allt spöböj är hjärtligt välkommet hos denna man :) /Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar