lördag 27 februari 2016

Streetfishingtur idag.

Idag åkte jag iväg på en 3 timmarstur för att jiggfiska i  dom centrala åarna i Göteborg /Mölndal. Abborre och Gädda finns det chans på men så här tidigt på säsongen brukar i alla fall inte jag få nåt dom gånger jag prövat. Det har blivit några enstaka gäddor i februari/mars genom åren. Det brukar komma igång först i april/maj men som sagt allt kan hända.


Jag tog polaroidglasögonen på mig så att jag skulle kunna se om någon karp stod och solade någonstans med. Tidigt för det med men det har jag sett förr vid denna tid. Någon karp såg jag ej och som väntat blev det inga hugg på jiggen heller. Men jag träffade en till som var ute och jiggade i solskenet. Han hade inte heller känt nåt men han tyckte som jag att det bara var skönt att vara ute vid vattnet i ett par timmar och fiska. Även han längtade till lite mer värme och sol men som det ser ut nu på väderfronten så får vi nog vänta ett tag till./ Anders


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar