fredag 12 februari 2016

Pigghaj vid kikfiske.

Där fick jag allt till det med rubriken :) Jag ville testa min nyinköpta pannlampa så jag tog ett spö, lite mask och åkte iväg när det mörknat idag. På med pannlampan och så gick jag runt lite och lös ner i vattnet. Efter ett tag såg jag en skrubba som var helt ointresserad av masken och strax därefter kommer det in en stor pigghaj i ljusskenet. Tyvärr var den ju död som alla förstår. Skulle tippa vikten till ca 5 kg så det var en fin en. Tråkigt att se den ligga där på botten död bara. Inte mycket att göra åt, den får bli mat till krabbor och annat. Det syntes inga skador på den och den såg rätt fräsch ut fortfarande.

R.I.P
Jag såg några skrubbor till och en havsöring annars var det rätt dött i det kalla vattnet. Någon enstaka räka och småfisk gled förbi med. En skrubba sög faktiskt i sig masken så man blev ju inte fisklös i alla fall. Det var ju några veckor sedan man fiskade sist. Nu hoppas jag att den här köldknäppen blir kortvarig för nu vill jag ha öppet vatten överallt. Man är ju sjukt fiskesugen nu :) / Anders

Dagens fångst


2 kommentarer: