fredag 8 juli 2016

Hårt Karpjobb

Jag har inte känt lust eller motivation den senaste tiden till annat än lite fiske hemmavid. Jag har lagt en hel del tid på att kratta upp alger som bildats i karpsjön, Jag har tagit upp mängder av stora sjok som flyter omkring och förstör flera fiskeplatser. det förbrukas nog mycket syre med om det ska brytas ner i sjön så det är också en bra anledning att ta bort det ur sjön.

Äckligt gör som ska bort
Tyvärr har jag tagit bort det mesta själv då andras benägenhet att hjälpa till är liten trots att det fiskas en hel del i sjön i år. Fisket har jag bedrivit samtidigt som jag har rensat men någon karp har det inte blivit för mig. Det fina fisket jag hade tidigare försvann när värmen mattades av och regnskursvädret började. Fast sjön är känd som en vårsjö så det var inte oväntat. Igenväxt är den med så det är svårt att komma åt som i våras. Men rätt som det är när man prickat rätt dag / tid så tjuter larmet igen.

Krattan full av slibb
Tungt jobb att rensa sjön så emellanåt vilade jag mig med att plocka hallon. Jag fick ihop en del som ska avnjutas tillsammans med  vaniljglass. Riktigt smaskens. Nu stundar snart semester så då får gärna ett stabilt högtryck komma in. Jag vet att många väntar på att vinden ska mojna så att dom kan komma ut på havsfiske. Frustrationen är nog hög nu för dom som vill ut på 10 gradarn, bratten m.m.Själv nöjer jag mig med ett hederligt vanligt havsfiske. Långturer har aldrig varit min grej riktigt./Anders

Färska hallon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar