onsdag 29 juni 2016

Karpövernattning

Igår efter jobbet plockade jag ihop grejor för att åka iväg och köra ett kväll, natt och morgon pass efter karp. Det blir väldigt mycket grejor till detta  fiske. Snart dags att köpa en lastbil kanske :) Det blev en fin kväll men karparna varken visade sig eller ville äta under kvällen. Jag somnade gott i bivyt och väcktes av att ena larmet gick. Snabbt upp och ut, vad får jag se då. Det jag hört om men inte råkat ut för ännu. Åtta änder dykandes och simmandes på fiskeplatsen. Dom hade hittat mitt mäsk /boilies givetvis. Och inte gick det att få bort dom heller trots ihärdigt viftande. Dom var helt tokiga på att dyka precis där. Bara att dra upp och vänta. Efter ett tag försvann dom så att jag kunde kasta i igen. Men det tog inte lång tid innan dom var tillbaks igen. Så det heta morgonfisket blev det inget av utan jag packade ihop efter ett tag när dom ideligen kom tillbaka. Det hade kanske inte blivit nån karp ändå men surt när man inte ens kan ha i grejorna den hetaste tiden. Karparna störs säkert av dykande fåglar med. Hur som helst var det skönt att vara kvar över natten, mysigt att tälta och man ser mycket i naturen på kväll/morgon. I morse kom en vattensnok simmandes alldeles intill mig men innan jag fått upp kameran var den borta./Anders

Hemmet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar