torsdag 16 juni 2016

Mört och lite annat.

Jag känner mig så nöjd med karpfisket så jag har tagit det lugnt ett tag och bara fiskat lite grann sen sist. Men inget karpfiske. Jag har även varit på semester till Helsingfors med Catarina. Det har blivit jiggfiske en gång hemmavid och det resulterade i hyggliga abborrar. Samtidigt hade jag i ett par spön för att se om det fanns någon sik inne. Det gjorde det inte utan det enda som ville nappa var Svartmunnad smörbult.

Borre

Smörbult

Igår kväll åkte jag iväg till en å för att meta lite nu när den värsta specimenhetsen har lagt sig. Det var inte lätt att komma åt någonstans för det var extremt lågt vatten och grymt igenväxt. Jag hittade i alla fall ett ställe att sitta på till slut. Efter 6 timmars fiske gav jag upp, inte ett hugg. Knepigt men så kan det vara.

Igenväxt
I morse blev det ett par timmars mörtmete i Göta älv. 7 mörtar upp med topp på 570 gr ingen under 3 hg. Helt okay på ett förmiddagspass. Man kanske ska pröva där på natten, vem vet vilka monster man kan få då ? /Anders

0,57 Kg Mört



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar