fredag 24 juni 2016

Fina midsommarmörtar i Göta älv

Midsommarafton 2016 inledde jag med att meta i några timmar i Göta älv. Målet var mört, gärna i fin storlek. Varmt och kvavt ute var det, knappt någon vind heller. Flötet dök ganska omgående och en hyfsad mört kom upp, gott då är dom på plats. Tredje mörten jag fick var lite finare så den fick vägas.630 gr vägde den in på. Det var långt mellan nappen men det slutade väl med ca ett tiotal mörtar. Den största var en av dom sista och den vägde in på fina 660 gr. Mörtar på 630gr och 660gr i hemmavatten på en förmiddag är jag jättenöjd med. Rätt starka  är dom också , kul på flötmete med lätta grejor. En liten ödla var på besök med där jag var. Googlade på vad det var för sort då man är novis på ödlor. Det var en skogsödla kom jag fram till, coola varelser ödlor. nu får man göra sig i ordning för midsommarfirandet och koppla bort fisket. Jag önskar alla en riktigt trevlig midsommar/Anders

Störst idag
Dagens fiskekompis

1 kommentar: