tisdag 7 juni 2016

Bästa antalet napp hittills.

Häromdagen bestämde jag mig för att fiska ett övernattningspass efter karp igen. Jag ville ha revansch för den tappade karpen sist och så ville jag nyttja det fina vädret framförallt. Man vet aldrig när det är över i det här landet. Jag kom till sjön vid  18 tiden och började med att mäska innan brollyt sattes upp. Sedan riggade jag spöna och larmen och kastade ut. Redan vid 23 tiden skrek ena larmet och en karp var på. Tyvärr tappade jag den rätt fort då den gick in i spenaten omgående. Bara att kasta ut och ta nya tag. Ett par timmar senare var det dags igen. Denna gång håvades en fin fjällkarp efter en go fight. Vikt 8 kg. Gott en fisk upp.
Vilande karp i spenaten
Efter omkastning blev det till att lägga sig igen. Myggorna gjorde det svårt att somna riktigt denna natt, jävla plågoandar. O andra sidan sover jag alltid dåligt när jag fiskar. På morgonkvisten tjöt larmet igen och en tyngre fisk krokades. Efter en rejäl fight där fisken ville in i spenaten hela tiden och jag fick ta den hårt ( trodde det skulle gå åt fanders ) så fick jag även håva denna fisk. En fin Spegelkarp på 11,34 kg. Skit kul, mitt bästa karpfiske i antal napp hittills i min korta karpfiskekarriär.

Spegel 11,34 kg
Efter återutsättning åt jag frukost och var kvar ett par timmar. Men kände mig så nöjd att jag sedan plockade ihop och åkte hem. Underbart med dessa varma sommarnätter. Det gäller att ta tillvara på dom för man vet aldrig om det blir fler. Kanske inte alltid så bra för fisket men bra för mig :) /Anders

Vilande trollslända

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar