onsdag 3 augusti 2016

Karpning med Elvis.

Igår åkte jag iväg för att fiska ett karpfiskepass tillsammans med Elvis. Han hade redan varit där ett dygn och fått en fin spegelkarp på 9,2 kg. Vi hade gjort upp om att jag skulle sätta upp bivyt där han hade sitt bivy så att vi kunde tjöta lite medans vi fiskade.  Och jag tänkte att han kunde lära mig ett och annat om karpfiske vilket han är duktig på. För ett tag sedan visade han mig hur man sätter upp och tar ner bivyt smidigt vilket jag är tacksam för. Jag hade vissa problem med det Hi Hi men inte nu längre.

Elvis med fin spegel
Spöna var i vid 17 tiden för mig och bivyt uppe strax därefter. Sedan började väntan på att larmen skulle tjuta. Och det gjorde Elvis larm efter ett antal timmar. Tyvärr gick fisken direkt in i spenaten så att han tappade den. Inte helt ovanligt i denna sjö. Bara att ta nya tag . Elvis hinner inte kasta i innan det drar iväg på ett annat av hans spön. Olyckligtvis förloras även denna fisk efter att ha tokrusat in i spenaten. Det är lätt hänt att fisken förloras i vegetation i denna sjö som är kraftigt beväxt över stora ytor.

Skymning
Sedan händer inget mer förrän vi kryper till kojs och vi hoppas på morgonhugget. Tyvärr uteblir det, det enda som händer är en misstänkt lin påsimning. Vi äter frukost och snackar i gott väder. Jag stannar kvar tills klockan är 13 men det hjälper inte. Elvis är kvar när jag går men ska åka hem lite senare. En rolig tur trots avsaknad av fisk för mig. Bra väder och gott sällskap är inte fy skam./ Anders

Rödslända

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar