onsdag 17 augusti 2016

Mete i Göta älv och fiskeskada.

Jag kastade så mycket och drog i linan när jag hade bottennapp när jag fiskade lax så att jag fått värk i min armbåge. Det är påfrestande för gubben att kasta nästan non stop i 10 timmar : ) Inga lätta grejor heller, 12 fots spö 60-150 gr, Ambassadeur 7000 och tunga sänken. Så nu får man rehabilitera sig lite.

Storlax i Bergeforsens akvarium.
Men lite mete har det blivit ändå. Då behöver man ju inte kasta så mycket och inte fiska med så tunga grejor. Det har blivit 2 kvällspass efter karp men dom har blivit resultatlösa. Men det har varit väldigt fina kvällar vädermässigt.

Karpsjön
Flötmetade även några timmar i Göta älv på dagen igår. Förbaskat roligt med flötmete. Det resulterade i mörtar och smörbultar. Största mört vägde fina 560 gr. Även det fisket bedrevs i kanonväder.

Gam ( äter allt )
Silvermört
Nä nu får armbågen bli bra igen så att man kan fiska utan att ha ont. Man får väl gipsa armen så att man inte kan fiska så blir det bättre fortare :) / Anders

1 kommentar: