tisdag 29 december 2015

Lake i Lidan

Igår åkte jag iväg till Lidan för andra gången i år för att försöka få lake. Med mig som fiskekompis var min fru Catarina denna gång. Hon började med att ta en shoppingtur i centrum av Lidköping medans jag började att fiska direkt. Inga andra fiskare var på plats när jag började att fiska på bron. Efter 1,5 timmar anslöt Catarina väl påklädd i kylan.


Strax efter att Catarina började att fiska kom en fiskare till och sedan kom ytterligare 3 fiskare så att vi var 6 st på bron. Catarina hade tagit på sig ett par ca 20 år gamla vinterstövlar som legat länge på vinden. Jag sa att mina likadana hade gått sönder för några år sedan då gummit dom var gjorda av frasat sönder. Ingen fara sa Catarina, som tur var så smugglade jag med ett par andra av hennes vinterstövlar i en bag. Så här såg hennes stövlar ut efter en halvtimme ( se bild ).


Dom sprack överallt både sula och skaft. Tur jag la ner ett par till. Tillbaka till fisket, det hände tyvärr inte mycket idag heller. Vi fick inte något idag heller och fram tills vi åkte hem kl 21:30 ( då var vi ensamma kvar ) hade det bara kommit upp en enkilos lake tagen på vectra vertikal agnad med siklöja. En kille körde även bottenmete med 3 spön men det gav heller inget. Det är ändå trevligt att stå och knacka lake men kanske lite väl långt mellan huggen när nästan inget kommer upp trots många som fiskar. Vi fick alla fall lite varmkorv i magen och det är inte fy skam.


 Gott väder var det med -1 och vindstilla. Bara att ta nya tag :). God fortsättning till alla där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar