lördag 26 december 2015

Sill test och lite annat

Idag skulle jag egentligen åkt och fiskat lake i Lidan men jag fick reda på att det var ett helt gäng på väg dit. Så jag struntade i att åka med, att stå och trängas vid fiske är inte min grej precis. Det går fler tåg. Jag var där i onsdags men fick ingen lake själv men Niklas fick en liten. Det kom upp en på fina 3,71 kg medans vi var där.

Minilake
Istället cyklade jag ner till älven för att testa att fiska sill med sillhäckla. Jag har funderat på att testa förut men det har inte blivit av. Det kommer periodvis upp sill när det fiskas sik från isen i hamnbassängerna. Ibland till och med många och stora. Min största vägde 3 hg och det är ju fin sill.
Någon sill blev det inte på dom 2 timmar jag fiskade men jag testade i alla fall och det ska förhoppningsvis bli fler gånger. Men bäst vore att det blev is i hamnbassängerna.

Hamnen utan sill :(
Jag har även testat att baka boilies för första gången. Kul pyssel och det ska bli spännande att testa dom till vårens karpfiske. Det får bli att baka några gånger till :)

1kg prima boilies :)
God fortsättning önskar jag er alla.//Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar