torsdag 7 januari 2016

Fiskare på isen

Som jag sa i tidigare inlägg så skulle jag kolla isen igen idag. Mycket riktigt hade Sannegårdshamnen lagt sig under natten. Men det var stora sprickor i isen där man såg öppet vatten på en del ställen. Detta var kl 11 i förmiddags.

Sannegårdshamnen

Senare vid 2 tiden tog jag en promenad till tv huset för att kolla isen där. Något förvånad ser jag 3 fiskare på isen inne i hamnbassängen. Jag trodde inte att det redan skulle vara någon där men det var det. Hur tjock och säker isen är vet jag dock inte. Hur som helst så var jäkligt försiktiga ock ha rätt utrustning om ni ska ut på isarna. Det finns inga säkra isar och bara för att andra är ute så är det inte säkert. Dom kanske inte har gått just där du går./ Anders

Lundbyhamnen ( tv-huset )

Fiskare i Lundbyhamnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar