torsdag 14 januari 2016

Sikfiske i Lundbyhamnen igen.

Idag efter jobbet åkte jag bort till Lundbyhamnen igen för att testa efter sik igen. Vindstilla, sol och -4 grader var det. Det var 3 fiskare på isen när jag kom dit, ingen av dom hade fått något. Vi spekulerade i om att alla muddermassor dom lagt i och sprängstensvallen mot Göta älv har förändrat fisket i hamnen då det varit så dåligt sedan isen kom. Djupet har minskat från 9-5 meter där det var som djupast förut. Hoppas inte det beror på det utan att det bara har varit dåliga dagar nu i början.

Lundbyhamnen idag
Jag fiskade mig i alla fall runt i hamnen i 3 timmar men tyvärr blev det ingen sik idag heller. Men jag blev inte fisklös då jag fick en abborre på 1/2 kg att bita över den maggotagnade mormyskan. Inget annat kände jag medans jag var där och dom andra gav upp utan att ha fått något.

Fin borre
Abborren var fullmatad med småfisk och räkor som den spydde upp. Vi får hoppas att den hittat dessa i hamnbassängen. Det skulle ju vara synd om detta stadsnära fiske skulle blivit sämre på grund av förändringarna som gjorts. Det känns ju möjligt men vi får hoppas att det inte är så./ Anders

Borremat

1 kommentar: