onsdag 6 januari 2016

Isläget m.m

Jag kom precis tillbaks från Stockholm där jag varit i 3 dagar. Kallt var det men mycket att titta på som vanligt. Jag var bl.a på Lundgrens fiskeredskapsfabrik i Gamla stan en affär man inte får missa när man är i Stockholm. Anrik affär med mycket att se på.



Sedan var vi på Naturhistoriska museet och såg på fiskar m.m. Fanns lite firrar som nog är som en blöt dröm för varje artfiskare tror jag. Här kommer några.

St Persfisk
Kvastfening
Havsbraxen
Jag kollade isläget i Sannegårdshamnen nu ikväll. Det är ett tunt skinn med is men fläckvis öppet vatten så det fryser nog igen inatt. Men det tar nog ett tag innan den går att gå på speciellt som smhi och yr visar att det ska bli plusgrader om ett par dagar. Vi får se hur det blir, jag återkommer. När tåget åkte förbi Sävelången såg jag bara lite is i vikarna och Aspen var helt öppen. I morgon ska jag se om det är någon is vid tv huset jag återkommer om detta i senare inlägg. Det hade varit kul med lite is fiske nu. Gärna på Gullmaren eller i hamnbassängerna efter sik. Jag såg flera isfiskare när vi åkte tåget hem från Stockholm men det var på sjöar längre Norrut där det varit kallare än här.

Fiske i Stockholms ström.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar