lördag 7 maj 2016

13 gången gillt, inte då.

13 karpfiskepasset för i år avverkades idag. Som tur var följde Catarina med så jag hade både fint sällskap och goda räkmackor med idag. +3 grader i morse vid sjön när vi kom fram innan det ljusnade +24 när vi åkte hem vid 14 tiden. 21 graders skillnad, hyfsat mycket. Fiskade på 2 väl förmäskade ställen men karparna ville inte vara med idag heller. Förra året när jag var total nybörjare så fick jag karp på mitt 7 e karppass. I år trodde man det skulle bli lite bättre men nu har det gått troll i det tror jag. Inga karpar blev det på mattan men bävrar, tuppar o hönor, hästar, solande gäddor , solande karpar och massa fåglar fick vi syna idag. Så skönt med att varmvädret har kommit, bara njutbart att vara ute nu./ Anders

Smaskens med räkmackor ute

Goltuppen med fru

Inte bara människor som gillar att sola

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar