onsdag 4 maj 2016

Abborrarna har kommit.

Det har inte blivit något att skriva om på ett tag nu. Jag har jiggat några gånger men det har varit trögt men nu verkar det som abborrarna börjar att komma dit jag brukar fiska i älven. Har fått ett par stycken fina hittills. Och nu när värmen ska komma lär det väl fyllas på med liv i vattnet. Jag hade funderat på att köpa kort till Kungsbackaån i år för att jigga abborre, men det verkar inte som abborrfisket är något vidare där längre efter vad jag har hört. Det var ju kanonbra där efter stor abborre förr. Jag har själv fått många fina där, synd om det skulle vara förstört det roliga fisket.Hoppas att det bara är en tillfällig svacka.

Älvabborre
Jag har även kört ett karppass till men det gav inget igen. Men spänningen var hög då det simmade flera karpar och bökade runt mina beten i en liten vik.  Med värmen som kommer nu lär väl aktiviteten öka även hos karparna. Det är bara att kämpa på förr eller senare kommer man rätt./ Anders









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar