fredag 20 maj 2016

Payback time

Igår fick jag återbetalning med råge på all tid jag lagt ner på karpfiske i vår. Redan efter en kort stunds fiske bar det i väg ordentligt på ena spöt. Efter en god fight kom en underbar fjällkarp på 11,66 kg upp på mattan. Helt jävla underbart är det.

11,66 kg
Vad händer sedan då? Efter säckning i väntan på fotograf så kastar jag ut igen. Jag sätter mig och njuter och efter ett tag drar det iväg på samma spö igen. Vad händer? Återigen en tung fisk på. Efter en dramatisk fight där karpen vill in i salladen och jag vill annat. så hamnar den i håven och upp på mattan. En lika fin fjällkarp igen, är detta möjligt eller drömmer jag. Denna karp vägs in till formidabla 11,68 kg. Helt sjukt 2 så fina karpar på så kort tid.

11,68 kg 
All tid utan karp  man lagt och all frustration man haft är som bortblåst. 3 karpar nu på kort tid känns bara så bra. Det gäller att vara ihärdig så kommer man rätt förr eller senare och ju längre tid man lagt desto större blir glädjen. Jag fortsätter mitt fiskepass tills det mörknar men inget mer händer, men vad gör det. Jag åker hem och firar med en seven up och två glassar. Sedan somnar jag och drömmer om ?
Ja karpar naturligtvis :). Nog om detta. I mitt förra inlägg skrev jag om insektsmonstren som jag även hade en bild på. Nu vet jag var det var för insekter, jag såg nämligen en kläckning. Av denna äckliga insekt blev det en vacker trollslända. Så snacka om förändring./ Anders

Monstret som blev en skönhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar