måndag 18 april 2016

Regn, blåst och trögt fiske nu.

Det fina vårvädret försvann och övergick i riktigt skitväder vilket säkert påverkade många fisken. Åtminstone påverkade det min lust att vara ute och fiska. Trots det har det blivit ett kortare karpfiskepass till och några havsöringfisken också. I karpsjön hade vattentempen sjunkit med 3 grader sen sist så var det svårt innan så var det inte lättare nu precis. Jag tog en promenad i urskogen vid karpsjön en dag för att kolla runt lite. Då gick jag rätt på bäverhyddan som jag inte sett förut, däremot såg jag bävern häromdagen. Så den lever fortfarande och mår bra.

Bäverhyddan

Havsöringar har jag fått ett par till, men storleken på dom har inte varit nåt att skryta med. Men på några turer har det varit helt dött, inte ens ett följe efter. Ja, ja man får inte misströsta. Det är ju bara april fortfarande. Det får bli hemmafisken ett tag till för jag har ingen lust nu att åka 10-15 mil enkel väg till osäkra fisken. Snart kommer nog det mesta igång ordentligt. Det blir nog en del karpfiske i alla fall för det ser jag som den ultimata utmaningen just nu. Bara att få en karp oavsettt storlek skulle jag uppskatta mycket. Lite varmare vatten bara så tror jag chansen ökar. 9 grader sist och karpens trivseltemp är ca 20 så det är inte konstigt att dom är tröga. Sedan är det en underbar miljö att vistas i oavsett karp eller ej vilket inte är oviktigt för mig vid fiske. / Anders

Havsöring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar