söndag 3 april 2016

Sex on The Karpsjö.

Igår blev det ett försök på karp igen. Jag och Niklas åkte iväg tidigt och var framme vid sjön medans det fortfarande var mörkt. Vi satte oss på 2 olika ställen för att maximera våra chanser. Efter ett tag kom en annan karpfiskare och satte sig på motsatta sidan sjön. Grodorna var igång idag med och var helt oblyga i sina parningslekar :)

Oblyga sexlekar vid karpsjön

Niklas drog iväg vid 12 tiden och då hade det fortfarande inte hänt mer än att han hade haft ett bleep på ett larm samtidigt som spöt hoppade till. Antingen ett påsim eller en karp som inte fastnat. Nu blev det Frölundamatch för honom istället. Och dom vann ju så det var ju lyckat. Själv satt jag kvar till kl 14:30 utan att ha sett skymten av någon karp. Håkan den tredje karpfiskaren kom bort till mig och snackade en stund. Han hade inte heller sett eller fått någon karp trots flitigt bytande av fiskeplatser under sitt pass. Han skulle i alla fall fortsätta ett tag till sa han. Skicklig och ihärdig som han är hade han fått en 8 kilos karp dagen innan. Idag var jag nere i älven och drog en havsöring men jag fiskade bara en kort stund då det började att regna. Få se om jag går ner en gång till om det slutar att regna./Anders

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar