söndag 24 april 2016

Upprepning.

Nu känns fisket som en lång upprepning för mig. Dock är det ju självförvållat.  Ett och annat karpfiske varvat med havsöringsfiske. Resultatet uteblir också tyvärr. En och annan havsöring men bara små, inga abborrar eller torskar har heller vaknat till liv i älven än. Det verkar sent i år. Karpfisket tar mycket tid men fiskarna uteblir. Men jag fick i alla fall se en karp på mattan häromdagen. Det var Håkan som fick en grann karp ca 50 meter ifrån mig. Jäkligt kul att se att det går men nästa gång får dom gärna ta mitt bete :)

Håkan med spegelkarp
I förmiddags blev det en liten öring men nu på eftermiddagen när jag skulle ner en stund bröt värsta hagelvädret ut. Det blev helt vitt på några minuter. Hade hugg av en öring strax innan jag bröt och fick ta skydd. Glad är jag ändå för sm-guldet i hockey gick ju till Frölunda idag./ Anders

Tröttsamt väder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar