lördag 5 mars 2016

Den svåra ån.

Idag skulle det inte blivit något fiske egentligen. Men Catarina skulle jobba övertid så jag åkte iväg på ett halvdagsfiske. Svårt att välja fiske bara då mycket inte kommit igång ännu och jag inte ville åka för långt. Det fick bli den svåra ån, ganska nära och vacker miljö. Men oftast död så här tidigt på säsongen. Den brukar faktiskt inte komma igång förrän i Maj, om ens då. Det blev feederfiske med bröd på ett spö och mask/majs på det andra spöt. Jag tog även med ett spö för att kasta lite efter gädda med. Allt för att förbättra chanserna att få något på kroken. Det var bra vattenstånd och temperaturen i vattnet var 4 grader. Jag fiskade i 5 timmar men inte ett pill på metet och inget på gäddgrejorna heller. Men gott om frisk luft fick jag. Bara att ta nya tag igen./ Anders

Kan det ha varit en hungrig gädda kanske :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar